کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز معلم، به استخدام طلاب حوزه‌های علمیه به‌ عنوان معلم در مدارس، «آن هم در رشته‌هایی غیر از علوم دینی» اعتراض کرد.

«محبت نیوز»- در بیانیه کانون صنفی معلمان ایران آمده است: «نکته قابل تامل و نگران‌کننده اینکه به طلبه‌ها اجازه داده می‌شود نه‌تنها در رشته‌های علوم تربیتی و دینی که در هشت رشته متنوع دیگر دبیری و آموزگاری از جمله آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.»


کانون صنفی معلمان ایران استخدام طلبه‌ها را «پیش و بیش از هر چیز بیانگر نگاهی غیرتخصصی به موضوع آموزش‌ و‌ پرورش» و «بی‌اعتمادی به علم و نهادهای علمی جدید و نفوذ و سیطره هرچه بیشتر حوزه‌های علوم دینی بر آن‌ها» دانست.

این بیانیه با اعتراض به تغییرات گسترده در کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های علوم انسانی نوشت این نگاه «علم جدید را به بهانه سکولار بودن تخطئه می‌کند اما به جز نفرت‌پراکنی در مورد آن‌چه غیرخودی می‌داند، هیچ بدیل مناسبی را عرضه نمی‌کند.»

در اسفندماه گذشته، علیرضا حاجیان‌زاده، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، از ایجاد «مدارس علوم و معارف اسلامی» وابسته به حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد.

حاجیان‌زاده گفت: «حضور مبلغین ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است.»

این مقام آموزش و پرورش گفت بعد از «یک دهه فعالیت مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش» اکنون «حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وارد حوزه تالیف کتب درسی شده‌اند و در تمامی گروه‌های درسی در این بخش نماینده دارند.»