۱۴۰۰ مرداد ۴, دوشنبه

هشدار نسبت به اعمال خشونت علیه مطالبات مردم خوزستان


جمعی از روزنامه‌نگاران و همچنین خانه موسیقی با صدور بیانیه‌هایی مجزا از خواسته‌‌های مردم خوزستان حمایت کردند. در این بیانیه‌ها اعمال خشونت علیه مطالبات مردم خوزستان محکوم شده است.

    
Iran I Protest in der Provinz Khuzestan

جمعی از روزنامه‌نگاران داخل ایران با صدور بیانیه‌ای از ناکارآمدی مدیریتی که وضعیت خوزستان را به بحران کشانده‌اند انتقاد کردند. در این بیانیه آمده است: « ناکارآمدی مدیریتی در کشور به‌جایی رسیده که جلگه خوزستان، پرآب‌ترین استان ایران را خشکانده است و سرزمین رهیده از جنگ را با مرگ ماهیان، گاومیش‌ها و نخل‌ها به احتضار انداخته است و اکنون‌ که مردم خوزستان سوگوارانه، معترض مرگ سرزمین آبا و اجدادی شده‌اند، پاسخشان گلوله و سرکوب است».


بیانیه روزنامه‌نگاران که به امضای ۵۵ نفر رسیده با انتقاد از تیغ سانسور، آزار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مستقل و قطع اینترنت در خوزستان و همچنین اعزام عده‌ای "قلم به مزد" برای "تعریف روایت دست ساخته و سفارشی" خواستار "توقف خشونت علیه مردم خوزستان و تمام مردم ایران که در حمایت از هموطنان خوزستانی صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند" شده‌اند.

مهدی محمودیان، محمد آقازاده، نیلوفر حامدی، نیما افشارنادری، ستاره لطفی و ونداد الوندی پور از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

همزمان خانه موسیقی نیز در حمایت از اعتراضات خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: « پاسخ مطالبات بحق مردم شریف و مظلوم این خطه اقدام و عمل اقناعی است و قطعا هرگونه برخورد خشونت آمیز با مطالبات قانونی و بحق مردم محکوم است.»

روزهای اخیر صنف‌های مختلف از جمله هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و هم‌چنین "خانه سینما" و "خانه تئاتر" در بیانیه‌های مختلفی نسبت به سرکوب معترضان در خوزستان اعتراض کرده‌اند. 

هیچ نظری موجود نیست: