۱۴۰۱ مرداد ۷, جمعه

اعتراض نماینده ویژه آمریکا به توییت‌ یهودستیزانه در حساب کاربری خامنه‌ای

 


نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با یهودستیزی روز پنج‌شنبه، ششم مردادماه، به توییت یهودستیزانه‌ای که در حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده اعتراض کرد و خواستار توقف این گونه پیام‌ها شد.


انتشار اظهارات علی خامنه‌ای درباره ارتباط غرب و اسرائیل مبنی بر «مافیا» نامیدن قدرت‌های غربی و یهودیان در حساب کاربری وی در توییتر همچنین باعث طرح دوباره درخواست تعطیلی اکانت وی در این شبکه اجتماعی شده است

وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی روز پنجم مرداد نوشته بود که بر اساس بخشی از اظهارات خامنه‌ای، لوح «حقیقت غرب» را منتشر می‌کند.

به گفته آقای خامنه‌ای که در این توییت عینا تکرار شده، «حقیقت قدرت‌های غربی یک مافیا است که در رأس این مافیا صهیونیست‌ها و تجّار برجسته‌ یهودی و سیاستمداران تابع اینها هستند، آمریکا هم ویترین‌شان است و همه جا پخشند.»

تکرار این افسانه که ثروت دنیا در دست یهودیان است و آنها از طریق این ثروت هدایت امور سیاسی و اقتصادی دنیا را در دست دارند مصداق یهودستیزی است.

انتشار این جملات در حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی موجب شد که موضوع «یهودستیزی» رهبران ایران بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی داغ شود.

دبورا لیپستات در حساب رسمی توییتر دفتر نماینده ویژه ایالات متحده در امور نظارت و مبارزه با یهودستیزی نوشت: «ما این یهودستیزی فاحش و مستمر را محکوم می‌کنیم.»

خانم لیپستاد، نماینده ویژه آمریکا، در ادامه نوشته است که جملات خامنه‌ای «لفاظی غیرقابل قبول - و البته خطرناک - به‌ویژه از سوی یک رئیس دولت است و باید متوقف شود».

اظهارات یهودستیزانه از سوی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی بی‌سابقه نیست

پیش از این نیز هولوکاست و کشتار میلیون‌ها یهودی به دست نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهوری پیشین ایران، مورد تردید قرار گرفته بود.

«محو اسرائیل» از نقشه جغرافیا نیز از سوی وی و دیگر فرماندهان سپاه بارها مطرح شده و علی خامنه‌ای هم بارها از «وجود نداشتن اسرائیل تا ۲۵ سال آینده» صحبت کرده است.

نفرت‌پراکنی علیه یهودیان در حساب رسمی رهبر جمهوری اسلامی در در توییتر در شرایطی صورت می‌گیرد که این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است و کاربران تنها با فیلترشکن می‌توانند از آن استفاده کنند

در همین زمینه، پس از مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ در توییتر پس از حمله هواداران وی به ساختمان کنگره آمریکا، درخواست‌هایی برای مسدود شدن حساب خامنه‌ای در این شبکه نیز مطرح شده بود.

کایلی مور گیلبرت، استاد دانشگاه استرالیایی-بریتانیایی که پیش از این به اتهام «جاسوسی» به ده سال حبس در ایران محکوم شده بود، بار دیگر چنین درخواستی را مطرح کرده است.

وی در توییتی نوشت: «چرا حساب کاربری دونالد ترامپ بسته می‌شود، اما به علی خامنه‌ای اجازه داده می‌شود اظهارات یهودستیزانه خود را به چند زبان در توییتر منتشر کند؟»

بهمن سال ۹۸ نیز چهار سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به مدیرعامل توییتر نوشته بودند بر اساس تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران می‌بایست حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه وقت ایران، بسته شود.

هیچ نظری موجود نیست: