بیست فعال و سازمان حقوق بشری در آمریکا، در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به شیوع کرونا، درباره وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی، از جمله مسیحیان، دراویش گنابادی، بهائیان و دیگر زندانیان اقلیت‌های مذهبی در ایران هشدار دادند.


«محبت نیوز»- این سازمان‌ها نوشته اند که مقامات جمهوری اسلامی علیرغم همه گیری ویروس کرونا در این کشور، بر آزار و اذیت اقلیت‌های دینی و قومی افزوده اند.

در نامه آنها آمده است: «بر اساس برخی اطلاعات، هفت نفر از بیست و سه زندانی مسیحی در اسفند آزاد شدند، اما یکی از آنها مجبور به بازگشت به زندان شده است.»

این فعالان و سازمان‌های حقوق بشری ادامه دادند: « مقامات در هفته‌های اخیر حداقل ۶۰ بهائی را هدف قرار داده اند. به طور خاص، ۵۵ بهائی در شیراز، بیرجند، کرج و کرمانشاه به دادگاه احضار شده اند. از این تعداد، ۲۶ نفر محاکمه و محکوم شده اند.»

این بیانیه می افزاید: «حدود ۵۶ صوفی گنابادی طی بخشی از احکام خود طی چند هفته گذشته به تبعید داخلی فرستاده شده اند.»

این فعالان و سازمان‌های حقوق بشری از پمپئو خواستند کردند با درخواست از حکومت ایران برای آزادی تمام زندانیان عقیدتی نگرانی خود را درباره وضعیت آزادی مذهبی و حقوق بشر در ایران ابراز کند و از سایر متحدان آمریکا بخواهد در این باره نگرانی‌شان را نشان دهند.

این گروه‌ها – از جمله کنگره اسلامی آمریکا، جامعه بهاییان آمریکا و کارگروه اقلیت‌های دینی اتحادیه ضد افترا – از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته اند که به همراه متحدان ایالات متحده دولت ایران را پاسخگو بدانند.

https://mohabatnews.com