این نوکیش مسیحی از اعضای کلیسای خانگی “یک دلان” است که این کلیسا متشکل از زنان ایماندار مسیحی پایتخت می باشد که فقط با هدف دعا و پرستش گرد هم می آیند.

«محبت نیوز»- در پی موج جدید بازداشت نوکیشان مسیحی در برخی از شهرهای ایران، اکنون جزئیات بیشتری درباره بازداشتهای اخیر منتشر می شود. از جمله این بازداشتها دستگیری و بازجوئی چند نفر از اعضای یک کلیسای خانگی ویژه بانوان در تهران می باشد.


ماموران امنیتی سازمان اطلاعات سپاه با ورود به خانه خانم “ملیحه نظری” در منطقه آریا شهر تهران ضمن بازرسی منزل و ایجاد جو وحشت برای خانواده این زن نوکیش مسیحی، وی را بازداشت و با خود بردند .
ماموران همچنین ضمن بازداشت نامبرده، خانه را مورد تفتیش قرار دادند و برخی وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر، تلفن همراه، تعدادی کتاب و لوازم شخصی وی را ضبط و با خود بردند و به خانواده اش گفته شده که برای پیگیری به زندان اوین مراجعه کنند.
بازداشت خانم “ملیحه نظری” درعصر روز سه شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹ در حضور همسر و فرزند بیمارش صورت گرفت. خانم نظری همانند سونیا دیگر بازداشتی روز سه شنبه که در یک کلیسای خانگی دیگر بازداشت شده بود، از ایمانداران کلیسای خانگی “یک دلان” است که یک کلیسای خانگی ویژه بانوان ایماندار مسیحی می باشد. این جمع زنانه که شامل ده‌ها خانم میانسال ایماندار است به جز دعا و پرستش خداوند هیچ فعالیت دیگری ندارند و مسئولان امنیتی تاکنون دلیل مشخصی برای بازداشت این خانم نوکیش مسیحی ارائه نداده اند.
ملیحه نظری ۴۶ ساله، یک بانوی خانه دار است که به همراه همسر و دو پسر ۲۲ و ۱۵ ساله اش در منطقه آریاشهر تهران زندگی می کنند. پسر بزرگ خانم نظری به مدت دو سال است که از بیماری سرطان رنج می برد و مادر برای نجات جان پسر ارشدش علاوه بر معالجات پزشکی به دعا و نیایش به درگاه عیسی مسیح روی آورده است.  

خانواده “ملیحه نظری” یک روز پس از بازداشت وی به زندان اوین تهران مراجعه کردند و اسم او را در لیست بازداشتی ها در این زندان پیدا کردند. اما به آنها اجازه ملاقات داده نشد. فردای آن روز خانم نظری از زندان تماس کوتاهی با خانواده اش گرفت و فقط توانست خبر سلامتی خود را اطلاع دهد.
بازداشت این زن نوکیش مسیحی و فشار بر نوکیشان مسیحی در شرایطی صورت می‌گیرد که کشور با بحران ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و به ویژه در زندان‌ها که از امکانات و سطح بهداشتی بسیار پایینی برخوردارند احتمال ابتلا به این ویروس کشنده افزایش می‌یابد.
در روزهای گذشته نیز بیست فعال و سازمان حقوق بشری در آمریکا، طی نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به شیوع کرونا، درباره وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی، از جمله مسیحیان، دراویش گنابادی، بهائیان و دیگر زندانیان اقلیت‌های مذهبی در ایران هشدار دادند.
این فعالان و سازمان‌های حقوق بشری از پمپئو خواستند با درخواست از حکومت ایران برای آزادی تمام زندانیان عقیدتی نگرانی خود را درباره وضعیت آزادی مذهبی و حقوق بشر در ایران ابراز کرده و از سایر متحدان آمریکا بخواهد در این باره نگرانی‌شان را نشان دهند.

https://mohabatnews.com