همزمان با فرارسیدن روزهای کریسمس شماری از مبلغان و روحانیون در ایران در مصاحبه‌هایی به انتقاد از آنچه «مسیحیت آمریکایی» توصیف کردند پرداختند و از نبود شخصی مثل «روح‌الله خمینی» در مسیحیت انتقاد کردند!

«محبت نیوز»-  حجت‌الاسلام امیر میثم سعیدی مدیر فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی آملی و از شاگردان او نهم دی‌ماه در یک مصاحبه که خبرگزاری «مهر» وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی آن را منتشر کرد به بیان دیدگاه‌های این مرجع تقلید پرداخت و گفت به اعتقاد او «مشکل اساسی مسیحیت امروز نداشتن رهبری دلسوز و مقتدر است، که اگر شخصیتی همچون امام خمینی در دنیای مسیحیت قیام می‌کرد، مسیحیت ناب عیسوی را از مسیحیت آمریکایی جدا کرده و مسیحیان متوجه می‌شدند که وجود مبارک حضرت عیسی مسیح چگونه شخصیتی بوده است.»


کانال اینستاگرامی جوادی آملی ویدئویی از او منتشر کرد مربوط به مرداد سال ۱۳۸۷ که در آن می‌گوید «تنها مشکل غرب این است که امام ندارد.» او استدلال کرد «امام خمینی در ایران بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب فرق گذاشت و اگر در غرب فردی مثل او ظهور می‎کرد در مسیحیت بین مسیحیت آمریکایی و مسیحیت ناب عیسوی فرق مشخص می‌شود.»
او همچنین در این سخنرانی گفته بود «مشکل مسیحیت این است که امام ندارد و آنچه در غرب است مسیحیت آمریکایی است.»
مشخص نیست وجود فردی واپسگرا مثل روح‌الله خمینی که بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران است و نماد ارتجاع محسوب می شود برای جوامع غربی چه ثمری دارد؟ و اگر داشت چرا مردم ایران بعد از انقلاب آن ثمرات را ندیدند؟
در ایران شماری از افراطی‌ها و ولایتمداران خمینی را با «مسیح» مقایسه می‌کنند. در همین مورد دی‌ماه سال ۱۳۹۸ کتابی با عنوان «نیکو چون عیسی» با موضوع زندگی خمینی منتشر شد با این هدف که به مسیحیان جهان نشان داده شود اسلامی که خمینی مروج آن بود دین عشق ورزی و صلح است!
اما کیست که نداند با وجود این حجم تبلیغات و میلیاردها تومان بودجه چهره خمینی منفور است. اکنون میلیون‌ها نفر از مردم در ایران خمینی و اطرافیانش را عامل گرفتاری و بدبختی خود می‌دانند. آنچه از جمهوری اسلامی باقی مانده چیزی جز حکومتی استبدادی نیست که نتیجه آرمان‌های خمینی و پیروان اوست! اعدام هزاران نفر از دگراندیشان سیاسی و عقیدتی در دورانی که او زنده بود در تاریخ ثبت شده است. حقیقت این است که پس از سپری شدن ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، جامعه امروز ایران دیگر زیربار اندیشه‌های خمینی نمی‌رود.

https://mohabatnews.com