“علی ربیعی”سخنگوی امنیتی دولت با نادیده گرفتن تبعیض‌ها و مسیحیت ستیزی سازمان یافته در جمهوری اسلامی، مدعی است «همه ادیان در ایران از شرایط برابر برخوردارند»!

«محبت نیوز»- تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی به مناسبت میلاد عیسی مسیح و فرارسیدن ایام کریسمس به مسیحیان ایران و جهان تبریک گفتند.


یکی از آنها علی ربیعی سخنگوی دولت بود که از مدرسه «ساهاکیان» و خانه سالمندان «چیلولیان» متعلق به ارامنه ایران بازدید کرد و مدعی شد «همه ادیان در ایران از شرایط برابر برخوردارند»
او گفت: «از تبریز تا اصفهان ‌و ارومیه خیابان‌هایی داریم که در یک خیابان، مسجد، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها ‌و خیابان‌های ما به نوعی شاهد همزیستی هستند و همه در کنار هم در ایران زندگی می‌کنیم.»
ربیعی حتی گفت: «در دنیایی که با گزینه‌های جنگ، خشونت و افراطی‌گری مواجه هستیم، جهان به الگوی همزیستی که ما داریم، نیاز دارد و همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.»
علی ربیعی مشهور به «عباد» یکی از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی است و در دوره محمد خاتمی معاون وزارت اطلاعات بود که حتا از دخالت او در این قتل‌ها نیز روایت و نقل قول کم نیست.
سخنگوی دولت درحالی مدعی است که پیروان همه ادیان در ایران از شرایط برابر برخوردارند که نگاه به وضعیت اقلیت‌های دینی به طور مشخص اثبات می‌کند که او و همفکرانش دروغ می‌گویند.
در همین یکسال گذشته سنگین‌ترین احکام برای مسیحیان به ویژه برای نوکیشان مسیحی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی صادر شد، احکامی که حتا از مجرمان با جرایم اجتماعی و اقتصادی نیز سنگین‌تر بود. ابراهیم فیروزی بعد از ۵ سال زندان برای دو سال به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد. «زمان (صاحب) فدایی» و محمدرضا (یوهان) امیدی از مسیحیان غیرتثلیثی به اتهام برگزاری مراسم عشاء ربانی هر کدام۸۰ ضربه شلاق خوردند.
در موردی بی‌سابقه دادگاه انقلاب بوشهر حکم داد فرزندخوانده دو ساله «مریم فلاحی» و «سام خسروی» زوج مسیحی به دلیل مسلمان زاده بودن این کودک، نمی‌توانند سرپرستی وی را برعهده داشته باشند. جداکردن یک فرزند از پدر و مادرش نقض فاحش حقوق بشر در دادگاه‌های جمهوری اسلامی بود.

اینها تنها گوشه‌ای از ظلم و ستم عیان جمهوری اسلامی فقط در یک سال علیه مسیحیان است. در ایران آیت‌الله‌ها تنها مسیحیانی را به رسمیت می‌شناسند که مسیحی‌زاده باشند و از آن مهمتر همسو با سیاست‌ها و منافع جمهوری اسلامی فعالیت کنند. برخلاف ادعای مسئولان جمهوری اسلامی که می‌گویند «ایران الگوی همزیستی ادیان است»، براساس گزارش‌های نهادهای حقوق بشری ایران یکی از کشورهایی است که اقلیت‌ها دینی در آن بدترین وضعیت را دارند.
براساس گزارش‌هایی که درطی سال‌های اخیر در حوزه مسیحیان ایران منتشر شد، در مواردی بازجوهای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه شهروندان مسیحی را وادار به نوشتن «توبه نامه» کردند و حتا خانواده‌های آنها را تهدید کردند. در موردی غیرقابل باور با شیوع کرونا هزاران زندانی به مرخصی اعزام شدند اما تا مدتها با مرخصی نوکیشان مسیحی دربند مخالفت شد!
براساس گزارش موسسه «درهای باز» (Open Doors) ایران در کنار کره شمالی، افغانستان، سومالی، لیبی، پاکستان، سودان، اریتره، یمن، هند، سوریه، نیجریه، عراق در صدر کشورهایی قرار دارد که در آن‌جا مسیحیان تحت سخت‎ترین جفاها قرار دارند. در چنین شرایطی چه کسی تبریک مقامات جمهوری اسلامی به مناسبت کریسمس را باور می‌کند؟

https://mohabatnews.com/