مسیحیت ‌ستیزی رویه‌ای است که در داخل ایران و همینطور در سیاست خارجی جمهوری اسلامی نهادینه شده و حکومت با روش‌های مختلف از جوامع غربی باجگیری می‌کند.

«محبت نیوز»- در ایران نهادهای مختلف حکومتی از صدا و سیما و خبرگزاری‌ها تا قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به صورت هماهنگ و سازمان یافته علیه مسیحیت اقدامات سازمان یافته می‌کنند.


این اقدامات بسیار فراتر از اذیت و آزار نوکیشان مسیحی و بستن کلیساهای خانگی و فشار بر مبشرین مسیحی است. در واقع حکومت ایران به صورت سازمان یافته «مسیحیت ستیزی» پیش گرفته که در موارد متعدد تأمین کننده منافع مالی و سیاسی آیت‌الله‌هاست.
عدم صدور مجوز برای ساخت کلیسا از ابتدای انقلاب تاکنون، ترور شماری از رهبران کلیسایی در جریان قتل‌های زنجیره‌ای، بستن کلیساها و ممنوع کردن فعالیت آنها، مصادره اموال مسیحیان و تخریب آنها یا تغییر کاربری مراکز متعلق به جامعه مسیحی و تبدیل آنها به حسینیه یا پاساژ، صدور احکام سنگین زندان و شلاق و تبعید ایمانداران مسیحی، عدم استخدام و به کارگیری اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان ایرانی در ادارات و نهادهای دولتی حتی در پایین‌ترین سطوح، ممنوعیت استخدام آنها در نهادهای ملّی مثل ارتش، کمترین سهم از بودجه دولتی برای نهادهای مسیحی، نگاه امنیتی به مدارس و مراکز آموزشی متعلق به مسیحیان و انتخاب گزینشی مدیران، ممنوعیت چاپ انجیل و سانسور آن، توقیف کتاب‌ها و جزوات با مضامین مسیحی و تنها گوشه‌ای از تبعیض‌های جمهوری اسلامی علیه جامعه مسیحیان در داخل است.

مسیحیت ‌ستیزی رویه ‌ای است که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیز نهادینه شده است هرچند مقامات منکر آن می‌شوند. دو تابعیتی‌هایی که مثل سارا شورد، شین بائر، جاشوا فتال، مایکل وایت یا ژیو وانگ پژوهشگر تاریخ در ایران گروگان گرفته شده‌اند و اغلب مسیحی‌اند در کنار دوتابعیتی‌هایی که اصلیت آنها ایرانی است ابزار جمهوری اسلامی برای باجیگری یا معامله با غربی‌هاست. جمهوری اسلامی همچنان که شهروندان غربی را به اتهام جاسوسی گروگان می‌گیرد، نوکیشان را هم با همین اتهام گرفتار می‌کند.
احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مهرماه سال ۱۳۹۷ در دیدار با ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم گفته مبارزه با مسیحیت تبشیری بخشی از مسائل اصلی ماست. از تریبون‌های نماز جمعه روحانیون بلندپایه حکومتی به طور رسمی اعلام می‌کنند «مسیحیان فرهنگ درستی ندارند» و یا علما و مراجع تقلید می‌گویند «مسیحیان نجس هستند».
همین رفتارها سبب می‌شود که نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی و دولت‌ها مدام جمهوری اسلامی را به خاطر سرکوب و فشار بر اقلیت‌های دینی و عقدیتی به ویژه مسیحیان محکوم کنند اما چون مجازات در نظر گرفته برای مقامات اثر عملی ندارد تغییری در رفتار ورویه آنها ایجاد نمی‌شود. 

علی‌رغم همه این رفتارها اما آنجا که منافع نظام در میان باشد مقامات جمهوری اسلامی برای استفاده ابزاری از مسیحیت درنگ نخواهند کرد. همچنان که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن ظلم و ستمی که به مسیحیان در داخل ایران روا می‌شود و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی برای غربی‌ها و جوامع آنها وقیحانه در انتقاد از فشار و تحریم‌ غربی‌ها علیه ایران به برنامه‌های اتمی موشکی و جمهوری اسلامی می‌گوید «حضرت مسیح از این همه ظلم بیزار است!»
اکنون بزرگترین تهدید در جوامع غربی قتل شهروندان مسیحی در کشورهای خودشان توسط اسلامگرایان است. همانهایی که در مراکز دینی و اسلامی مستقر در اروپا تعلیم دیدند و شستشوی مغزی شدند. جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین تامین کنندگان مالی این مراکز است و با همکاری حزب‌الله شبکه‌ای از مبلغان و خرابکارها را در اروپا تشکیل داده است.
اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین ژوئیه ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان، به اتهام دست داشتن در علمیات تروریستی در پاریس بازداشت شد و اکنون در بلژیک مراحل دادرسی را می‌گذارند. اتفاقن جمهوری اسلامی در تلاش است تا او را به یکی از دوتابعیتی‌ها مبادله کند.
جمهوری اسلامی از یک سوی گستاخانه شهروندان ایرانی را با سرکوب و اعدام مجازات می‌کند و از سوی دیگر برای غربی‌ها تهدیدآفرینی می‌کند. یکی از موارد تهدید اروپا توسط مقامات جمهوری اسلامی توسط روحانی و عباس عراقچی معاون ظریف مطرح شد که گفتند اگر اروپایی‌ها با ایران مبادلات تجاری نکنند راه ترانزیت مواد مخدر و پناهجویان به روی اروپا را باز می‌کنند! کشورهای غربی که عمده جمعیت آنها مسیحی‌اند تاکنون با جمهوری اسلامی مماشات کرده‌اند و نتیجه این مماشات گسترش تهدیدات چند جانبه امنیتی و اتمی در منطقه و فراتر از آن بوده است.

https://mohabatnews.com