۱۳۹۹ بهمن ۹, پنجشنبه

علی مطیری در زندان شیبان اهواز اعدام شد

 خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه، حکم اعدام علی مطیری زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز اجرا شد. آقای مطیری اردیبهشت‌ماه ۹۷ بازداشت و  توسط دادگاه کیفری یک اهواز از بابت اتهامات محاربه، افساد فی الارض و قتل دو تن از اعضای بسیج این شهرستان به اعدام محکوم شده بود.



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سحرگاه امروز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه ۹۹، حکم اعدام علی مطیری زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز اجرا شد.


علی مطیری در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری بازداشت در شهر شیبان بازداشت شد.

این شهروند سپس در دادگاه کیفری یک اهواز از بابت اتهامات محاربه، افساد فی الارض و دو فقره قتل عمد (قتل دو بسیجی به نام‌های بشیر حمیدی و حسن کارون بهمنشیر) محاکمه و در در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم شد.

حکم صادره پس از تقاضای فرجام خواهی به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارجاع داد شده و قضات پس از بررسی محتویات پرونده در تاریخ ۲۳ تیر ۹۸ حکم صادره در مورد علی مطیری تأیید و ابرام کردند.

آقای مطیری، مجرد و حدودا ۳۰ ساله است. وی پیش از بازداشت ورزشکار بوده و در ورزش بوکس فعالیت می‌کرد.

علی مطیری از روز شنبه ۴ بهمن‌ماه همراه با جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و علی مجدم، ۴ زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کردند. اعتصاب این شهروندان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات و بدرفتاری مسئولان زندان صورت گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: