رهبر جمهوری اسلامی ایران در واپسین سال‌های زندگی اکنون مبدل به خلیفه‌ای شده که در همه امورات دخالت دارد، از واکسن کرونا گرفته تا موشک و غنی‌سازی اورانیوم.

«محبت نیوز»- پس از آنکه رهبر جمهوری اسلامی واردات واکسن کرونا ساخت آمریکا و انگلیس را ممنوع اعلام کرد سعید نمکی وزیر بهداشت علی خامنه‌‌ای را به «پدر» تشبیه کرد و گفت «به پدر یک خانواده اگر گفتند این دارو، غذا و شیوه معالجه برای فرزندتان عارضه دارد، پدر و دلسوز یک خانواده حق دارد مسئولین کشور را در مورد چیزی که تشکیک ایجاد شده، منع کند. این‌همه غوعا و بلوا ندارد. جوّسازی و شانتاژ نمی‌خواهد!»


محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام ۲۶ دی‌‌ماه در همایشی سیاسی که اصولگرایان و لایتمداران در آن شرکت کردند گفت «بیانیه گام دوم را خدا به رهبر انقلاب الهام کرد.»
بیانیه گام دوم منشور سیاسی اقتصادی بود که خامنه‌‌ای به مناسبت چهلمین سال انقلاب سال ۱۳۵۷ صادر شد و گام‌‌های آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کرده بود.
همزمان با با مسدود شدن اکانت دونالد ترامپ و شمار زیادی از اطرافیان و هواداران او در توییتر و فیس‌بوک موجی از انتقاد علیه مدیران شبکه‌‌های اجتماعی و پیام رسان‌‌ها به راه افتادند. بعضی منتقدان می‌پرسند چطور علی خامنه‌‌ای و مقامات نظام جمهوری اسلامی که مدام با پیام‌های خود ترویج خشونت و تبعیض می‌‌کنند و کشورهای منطقه و مخالفان سیاسی و دگراندیشان عقیدیتی و دینی را تهدید می‌‌کنند مسدود نمی‌‌شود؟ در واکنش به انتقادات حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده اصولگرای مجلس در مصاحبه با وبسایت «انتخاب» گفت «ورود مسئولان به شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف نظام است و فیلترینگ برای مردم است.»
او مثال زد «همچنانکه در یک خانواده محدودیت برای تمام اعضا یکسان نیست! پدر خانواده رمز کارت بانکی خودش را در اختیار فرزند خردسالش قرار نمی‌دهد.»
فراتر از اینها رهبر جمهوری اسلامی در حالی به واکسن آمریکایی اطمینان ندارد که سال گذشته پروفسور اوگور شاهین دانشمند تُرک‌تبار و تولیدکننده واکسن «فایزر- بیون‌تک» جایزه‌ای با لقب پیامبر مسلمانان، «مصطفی»، را از جمهوری اسلامی دریافت کرده که هر دو سال یکبار به «برترین دانشمند جهان اسلام» داده می‌شود! در واقع آنچه خامنه‌ای به عنوان «پدر» دیکته کرده جنبه ایدئولوژیک و سیاسی دارد و با واقعیت تطبیق ندارد.
این درحالیست که شمار زیادی از علما و روحانیون سرشناس در همین چند سال اخیر برای درمان به اروپا مراجعه کردند. آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان زمستان سال ۱۳۹۷ برای درمان به انگلستان رفت یا آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام زمستان سال ۱۳۹۶ برای درمان به آلمان رفت. عباس واعظ طبسی و محمدرضا مهدوی کنی و اقوام نزدیک خامنه‌ای و بسیاری دیگر از مقامات نظام برای درمان در سال‌های اخیر به کشورهای غربی به ویژه بریتانیا سفر کردند.
خامنه‌ای در واپسین سال‌های زندگی اکنون مبدل به خلیفه‌ای شده که در همه امورات دخالت دارد. از واکسن و حوزه بهداشت و درمان گرفته تا موشک و غنی‌سازی اورانیوم. با دستور او اکنون غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد آغاز شده است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی می‌‌گوید «ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می توانیم کار را شروع کنیم». گویی خامنه‌‌ای در همه ابعاد از شنیدن اینکه حرف اول و آخر را می‌‌زند و فصل الخطاب است، راضی است!
خامنه‌ای یک روز فرمان می‌دهد اتومبیل آمریکایی به ایران وارد نشود و چند ماه بعد دلال‌های نزدیک به «بیت» او اتومبیل‌ها را وارد می‌کنند و روزی دستور به لغو پرواز به تایلند و آنتالیا را صادر می‌‌کند اما شرکت‌‌های هواپیمایی خودی چند ماه بعد پرواز به هر دو مقصد را مصادره می‌‌کنند. او در گذشته نه چندان دور در مورد فرزندآوری و چند فرزندی هم برای مردم نسخه پیچیده است!
احمد جنتی دبیر دائمی شورای نگهبان سال ۱۳۸۹ گفته بود: «رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند بر روی زمین دانست.»
احمد علم‌‌الهدی امام جمعه مشهد اردیبهشت ۱۳۹۸ در خطبه‌های نماز گفت که «ما به خدا، اسلام، قرآن، امام زمان و مناجات رهبر… متکی هستیم، نه به نفت، معادن، منابع و بازار جهانی.»
آنچه در این روایت‌ها مشترک است «چاکرمآبی» مقامات جمهوری اسلامی است که از یک سو خود را قیم مردم می‌‌دانند در تمام امور دخالت می‌کنند و از سوی دیگر علی خامنه‌‌ای را در راس این هرم می‌‌دانند و القا می‌‌کنند مشروعیت خود را از خدا گرفته است. قرار دادن خامنه‌‌ای در چنین جایگاهی یعنی تحت هیچ شرایطی هیچگونه انتقادی به او وارد نیست و هر انتقادی نیز با مجازات و کیفر روبروست!