۱۴۰۰ مرداد ۱۳, چهارشنبه

واکنش عفو بین‌الملل به شرکت نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی

 

در ادامه واکنش‌ها به اقدام اتحادیه اروپا و فرستادن یک نماینده به مراسم تحلیف ابراهیم رییسی، دفتر اروپای سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات کیفری درباره نقش او در کشتار سال ۶۷ شد.


« دفتر اروپای سازمان عفو بین‌الملل امروز چهارشنبه ۱۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد «جنایات علیه بشریت بر مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان ریيس جمهور ایران سایه‌ای سهمگین انداخته است.»

این سازمان از جامعه بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا که قرار است انریکه مورا، نماینده خود را به مراسم تحلیف بفرستد، خواست «تعهد خود برای مبارزه علیه مصونیت حاکم بر ایران برای اعدام‌های فراقضایی و سایر موارد قتل،‌ ناپدیدسازی اجباری و شکنجه را به صورت علنی نشان دهند».

انریکه مورا معاون سیاسی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست و در طول مذاکران احیای برجام که در وین برگذار شد حضوری پررنگ داشته است.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که رئیسی «به خاطر نقشش در جنایات علیه بشریت سابق و‌ جاری مرتبط با کشتار۶۷ باید تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد.»

این سازمان همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته است از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کنند تا برای «جلوگیری از تکرار چرخه خونریزی و تامین عدالت و پاسخگویی برای قربانیان و بازماندگان» یک سازوکار نحقیق و پاسخگویی مستقل درخواست کنند.

هیچ نظری موجود نیست: