۱۴۰۲ آبان ۱۷, چهارشنبه

قاسم آبستە، زندانی عقیدتی کرد، بە دار آویختە شد

 

منابع حقوق‌بشری ایران می‌گوید کە روز یکشنبه ۱۴ آبان، حکم اعدام "قاسم آبستە" از زندانیان عقیدتی کرد در زندان قزلحصار کرج اجرا شدە است. کنشگران حقوق‌بشر می‌گویند کە روند دادرسی پرونده این زندانی عقیدتی ناعادلانه بودە است.


به گزارش شبکه حقوق‌بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۴ آبان "قاسم آبستە" از زندانیان عقیدتی کرد در زندان قزلحصار کرج اعدام شد.

قاسم آبستە کە ۱۴ سال گذشتە را در بازداشت و زندان سپری کردە بود، پیشتر و در روند دادرسی کە فعالان حقوق‌بشر آن را ناعادلانه می‌دانند بە همراه ۶ شهروند دیگر کُرد در یک پرونده مشترک به اتهام "افساد فی‌الا‌رض" به اعدام محکوم شده بودند.

بە گفتە شبکه حقوق بشر کردستان،‌ این زندانی عقیدتی روز ۷ آبان برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود. خانواده این زندانی سیاسی روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از سوی مسئولین زندان از اعدام وی مطلع شده‌اند.

قاسم آبسته، ۴۴ ساله ، پدر ۲ فرزند و اهل مهاباد در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ به همراه ۶ شهروند دیگر کُرد اهل شهرهای سقز و مهاباد به نام‌های داود عبداللهی، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، خسرو بشارت، انور خضری و ایوب کریمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. این ۷ زندانی عقیدتی به مدت حدود ۸ ماه در این بازداشتگاه امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتند.


هیچ نظری موجود نیست: