اداره امور مهاجرین آلمان « بمف» به خبرگزاری کاتولیک گفته است که اکثر کسانی که در آلمان از اسلام به مسیحیت گرویده اند، ایرانیان اند.

محبت نیوز»- هنگامی که یک مسلمان، مسیحی می شود اغلب خطر بزرگی را نیز متقبل می گردد، زیرا در صورتی که درخواست پناهندگی متقاضیان گرویده به مسیحیت رد گردد و آنان به کشورهای اسلامی خودشان اخراج شوند، با مشکلات زیادی به مانند آزار و اذیت و یا احکام سنگین قضایی رو به رو خواهند شد. حتا گرویدن 

 یک فرد مسلمان به مسیحیت در اروپا نیز مشکلات مشابهی برای وی در میان خانواده و دوستانش رقم خواهد زد.

به گزارش دویچه وله، علاوه بر این در حال حاضر کسی که به عنوان یک مسلمان به مسیحیت رو می آورد از سوی مقام های اداره مهاجرت آلمان نیز به دیده شک و تردید نگریسته می شود.

یکی از دلایل بدگمانی آنان علیه پناهجویان نوکیش مسیحی این است که آیا تغییر دین آنان صرفن برای دریافت حق پناهندگی است و یا واقعن مسیحی شده اند.

پس از بحران مهاجران در سال ۲۰۱۵ به سرعت بر تعداد کسانی که از اسلام به مسیحیت گرویدند، افزوده شد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی سخن از هزاران پناهجو زده می شد که به مسیحیت رو آوردند. به ویژه کلیسای پروتستان آلمان بسیاری از این افراد را جذب کرد.

گوتفرید مارتینس یک کشیش مسیحی در برلین می گوید که بیش از هزار تن تنها نزد وی مراجعه کرده اند و مسیحی شده اند. به گفته او بحران مهاجرت برای آئین مسیحیت بسیار سود مند بوده است و این یک موفقیت بزرگ است.

آمار دقیق از تعداد مهاجرانی که پس از سال ۲۰۱۵ میلادی به مسیحیت گرویده اند، در دست نیست، زیرا کلیسا ها آمار اصلی را منتشر نمی کنند.

این در حالیست که مشکلات عقیدتی و مذهبی یکی از دلایل پناهندگی است، اما این که چه تعداد از افراد با کیس های مذهبی پناهندگی پذیرفته شده اند نیز آماری در دسترس نیست.

اداره امور مهاجرین آلمان « بمف» به خبرگزاری کاتولیک گفته است که اکثر کسانی که از اسلام به مسیحیت گرویده اند، ایرانیان اند.

بر اساس قوانین مهاجرت آلمان، این اداره مکلف است که هرگاه شخصی در کشورش به دلیل عقیده و مذهب مورد تعقیب، آزار و اذیت قرار گرفت، به او پناهندگی موقت اعطا کند. اما پیش از آن این اداره به دقت بررسی می کند که آیا شخص پناهجو واقعن از لحاظ عقیدتی به مسیحیت گرویده است و یا تنها به خاطر قبول شدن درخواست پناهندگی اش در آلمان چنین ادعایی کرده است.

اور زولا گریفین، معاون اداره بمف به خبرگزاری کاتولیک گفته است: « از یک شخص بالغ انتظار می رود که بتواند دلایل منطقی و قابل قبولی ارائه کند که چرا به یک دین و مذهب دیگر گرویده است.»

در این میان یک بخش ویژه ای در بمف برای بررسی پرونده هایی که که رد شده اند و یا به دادگاه تجدید نظر ارسال شده اند، وجود دارد. این روزها اکثر پناهندگانی که در آلمان  کیس های پناهندگی مسیحی را ارائه داده اند، قادر به قانع ساختن قاضی های دادگاه و توجیه ایمان مسیحی شان نیستند و از همین رو درخواست پناهندگی آنان رد می شود اما در این بین کشیش های مسیحی از آنان حمایت کرده و خواستار قبولی درخواست پناهندگی این گروه از پناهجویان در دادگاه های مهاجرتی آلمان هستند.

https://mohabatnews.com