بسیاری از کشیش های چینی به دلایل معنوی از پیروی و پیوستن به «انجمن میهنی کاتولیک چین» که زیر نظر حکومت این کشور اداره می شود، سر باز زده اند و روحانیونی مثل اسقف شین پینگ به همین دلیل تحت حصر خانگی قرار گرفتند.

«محبت نیوز»- دولت چین همچنان رهبران کلیسای کاتولیک این کشور را که 

از حزب کمونیست پیروی نمی کنند، زندانی می کند.

به نقل از ادیان نیوز، طی چند دهه ی اخیر، کلیسا در چین به دو بخش زیرزمینی ، که در ارتباط کامل با واتیکان است، و انجمن میهنی کاتولیک چین (CPCA) تقسیم شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸ توافقاتی بین پکن و واتیکان به منظور متحد کردن کلیسای زیرزمینی و CPCA در چین صورت پذیرفت. در حالی که جزئیات این توافق محرمانه نگه داشته شده است، اما متن اصلی این قرارداد به این شرح بود که CPCA نمایندگانی را به عنوان اسقف به واتیکان معرفی کند تا یکی از آن ها توسط پاپ برای رهبری کلیسای کاتولیک در چین تائید شود.

به دنبال این توافق رهبران کلیساهای زیرزمینی به دو دسته تقسیم شدند. عده ی کمی از آن ها تصمیم گرفتند به کلیساهای دولتی ملحق شوند و بر اساس اختیاراتی که CPCA به آن ها می داد فعالیت کنند. ولی بسیاری از این روحانیون به دلیل اختلافاتی که بین تعلیمات کلیسا و CPCA می دیدند، از این کار سر باز زدند.

واتیکان هم این نکته را دریافته است که بسیاری از کشیش ها به دلایل معنوی از پیروی و پیوستن به CPCA سر باز خواهند زد. در پی این تعارضات که بین کشیش ها به وجود آمده بود روحانیونی مثل اسقف شین پینگ تحت حصر خانگی قرار گرفتند و حتی از شرکت در مراسمات تشییع جنازه هم منع شدند.

https://mohabatnews.com