آزادی خانم نظری با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست «ملیحه نظری» نوکیش مسیحی با تودیع وثیقه، به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.


دهم تیرماه ۱۳۹۹ نیروهای امنیتی ملیحه نظری را در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. مسئولان قضایی جهت آزادی موقت وی وثیقه‌ای به مبلغ سه میلیارد تومان صادر کرده‌ بودند که تهیه این مبلغ برای خانواده او مقدور نبود. او اوایل مرداد به قرچک ورامین منتقل شد.
خبرگزاری «هرانا» ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران می‌نویسد این نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
آزادی خانم نظری با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
خانم نظری عضو «کلیسای یک دلان»؛ کلیسای خانگی ویژه بانوان ایماندار مسیحی در تهران است. وی دارای همسر و دو پسر ۲۲ و ۱۵ ساله می‌باشد. پسر بزرگ خانم نظری به مدت دو سال است که از بیماری سرطان رنج می‌برد. 

این جمع زنانه که شامل ده‌ها خانم میانسال ایماندار است به جز دعا و پرستش خداوند فعالیت دیگری نداشته و مسئولان امنیتی تاکنون دلیل مشخصی برای بازداشت چند تن از ایمانداران مسیحی دیگر این کلیسای خانگی از جمله خانم سمیه صادق و معصومه صادقی، خانم ملیحه نظری و خانم مهکامه (هنگامه) ارائه نداده‌اند.
شایان ذکر است پیش از این، نوکیشان مسیحی خانم سمیه (سونیا) صادق و مادرش معصومه صادقی با تامین وثیقه تا زمان برگزاری دادگاهشان از زندان اوین آزاد شده‌ بودند.