۱۳۹۹ آبان ۱۹, دوشنبه

تایید ‏حکم ‏اعدام ‏سه ‏زندانی ‏در ‏زندانی ‏وکیل ‏آباد ‏مشهد

حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان عادل آباد مشهد توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

برپایه گزارشات رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام پنجشنبه ۱۵آبان۹۹، طی روزهای گذشته، حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد به نام های محمدعلی آرایش، کبیر سعادت جهانی و حمید راست بالا در دیوان عالی کشور تایید شده است.تایید حکم اعدام سه زندانی عقیدتی سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد

شایان ذکر است حکم اعدام این سه زندانی همراه با ۶ زندانی دیگر اهل سنت در سال ۹۸ صادر و بعد از گذشت یکسال در ۲۰مرداد۹۹ به آنها ابلاغ شد.

اکنون این حکم برای سه تن از این زندانیان شامل محمدعلی آرایش، کبیرسعادت جهانی و حمید راست بالا توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

این زندانیان از سال ۹۴ توسط اداره اطلاعات بازداشت و به مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه در سلول انفرادی در اداره اطلاعات مشهد نگهداری شده اند. آنها از حدود ۴ سال پیش در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر میبرند.

بازپرس اول پرونده این زندانیان «قاضی حسن حیدری» و بازپرس دوم آن «قاضی بازرگانی منش» بوده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفته است حسن حیدری بازپرس اول این پرونده شخصا اقدام به شکنجه و شلاق زدن این زندانیان و تهدید آنان میکرده است.

این زندانیان توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی محمود داوود آبادی درسال ۹۸ به اتهام «بغی از طریق عضویت در گروه سلفی حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت ایران» به اعدام محکوم شده بودند. هم اکنون حکم این سه تن توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

اتهام عضویت در گروه فرقان به این افراد در حالی است که این گروه از سال ۷۱ تا ۷۶ در ایران فعالیت داشته و آنها در این سال ۱۰ الی ۱۲ ساله بوده اند و بنابراین این اتهام نمی تواند پا در واقعیت داشته باشد.

گفتنی است این شهروندان در مراحل دادرسی به وکیل دسترسی نداشته و از هرگونه حق و امکان دفاع از خود محروم بوده‌اند.

مشخصات این زندانیان:
۱. حمید راست‌ بالا، ۳۶ ساله، متاهل، فرزند جلال و اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق«عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران»

۳. کبیر سعادت جهانی فرزند علی اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران»

۴. محمدعلی آرایش فرزند بعیدالله اهل استان گلستان است. محکوم به اعدام بابت بغی از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران»

هیچ نظری موجود نیست: