مسئولان قوه قضائیه جمهوری اسلامی و قضات دادگاه انقلاب بدون در نظر گرفتن شرایط سنی کشیش بت‌تمرز و همسرش در وضعیتی کرونایی حکم ۱۵ سال زندان آنها را تایید کردند!

«محبت نیوز»- گزارش‌های رسیده از ایران حاکیست «‌‌ویکتور بت‌تمرز» کشیش آشوری به ۱۰ سال حبس و «شامیرام عیسوی» همسر او به ۵ سال زندان محکوم شده‌اند.


به گزارش سازمان «ماده ۱۸» در سه سال گذشته، بارها جلسه دادگاه تجدیدنظر این زوج مسیحی و شماری دیگر از اعضای کلیسای آنها بدون دلیل و یا با بهانه‌هایی از جمله شلوغی دادگاه و یا تعیین قاضی جدید برای رسیدگی به پرونده به تعویق افتاده بود.
وکیل کشیش بت‌تمرز ۲۹ تیرماه در تماسی تلفنی به موکلش اطلاع داد که فرجام خواهی او رد شده و دیگر جلسه رسیدگی صورت نمی‌گیرد.
شامیرام عیسوی نیز در احضاریه‌ای که سه شنبه ۲۱ مرداد ماه به زندان اوین فراخوانده شد تا ظرف ۵ روز حکم زندان را آغاز کند.
کشیش ویکتور بت‌تمرز به همراه سه شهروند مسیحی دیگر، هادی عسگری، کاویان فلاح محمدی و امین افشار نادری در خرداد ماه ۱۳۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شدند. کشیش بت‌تمرز و آقایان عسگری و فلاح محمدی به ۱۰ سال حبس تعزیری و امین افشار نادری به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. اتهام کشیش بت‌تمرز «فعالیت تبشیری»، «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی» بود.
ویکتور بت‌تمرز، کشیش کلیسای «پنطیکاستی» برای آشوریان در خیابان شهرآرا تهران بود. این کلیسا آخرین کلیسای فارسی‌زبان آشوریان بود که در اواخر اسفند ۸۸ با فشار مقامات امنیتی تعطیل شد. پس از آن این کشیش و همسرش برای علاقمندان در منازل شخصی ملاقات و جلسات عبادی برگزار می‌کردند.
سازمان عفو بین‌الملل، دو سال پیش، با انتشار بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری برای لغو احکام زندان کشیش ویکتور بت تمرز و همسر او شامیرام عیسوی شده بود.
دابرینا بت‌تمرز دختر کشیش بت‌تمرز در مورد احتمال به زندان افتادن پدر و مادرش آنهم در شرایطی که شیوع کرونا در زندان‌های ایران افزایش پیدا کرده و وضعیت عادی نیست ابراز نگرانی کرده است.
دابرینا بت‌تمرز پیش از این گفته بود «والدین من سعی می‌کنند فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت را حفظ کنند، اما اگر به زندان بروند، زندان‌ها به هر حال محیط بهداشتی برای افراد مسن نیستند؛ بنابراین رفتن به زندان، در سن آنها، و با مشکلات قلبی مادرم و مشکلات فشار خون پدرم، غیرقابل تصور است».
دختر کشیش بت‌تمرز از جمله افرادی است که تلاش زیادی کرد تا صدای اقلیت‌های دینی در ایران باشد. او تیرماه سال ۱۳۹۸ در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به گوشه‌‌‎هایی از آزار و اذیت خانواده‌‌‌اش در ایران توسط نهادهای حکومتی اشاره کرد و از وضعیت بد اقلیت‌‎های دینی و دگراندیشان مذهبی در داخل ایران صحبت کرد.
خانم «بت تمرز» از فشار بر حدود ۲۰۰ مسیحی در سال ۲۰۱۸ در ایران گفت و اشاره کرد که علاوه بر مسیحیان، جمهوری اسلامی ایران با پیروان بهایی، سنی و دراویش با تبعیض برخورد می‌کند. وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که ایران را برای بدرفتاری با اقلیت‌های مذهبی پاسخگو کنند.

https://mohabatnews.com