بسیاری از گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در لوای بنیادهای خیریه با ایجاد شرکت‌های صوری به نفع سپاه پاسداران و حزب‌الله اقدام به پولشویی می‌کنند.

«محبت نیوز»- امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خرداد با اشاره به اهمیت تبلیغات اسلامی و تبلیغات سیاسی گفته «امروز طلبه‌های ما در آمریکای جنوبی و در راه تبلیغ دین اسلام، کشته می‌شوند».
به گفته آیت‌الله لطف‌الله دژکام «در کشوری نظیر برزیل با آن وسعت، که یکی از مناطق تبلیغی محسوب می‌شود، افراد زیادی هستند که حرف‌های اهل بیت به گوششان نرسیده است».


امام جمعه شیراز تاکید کرده «گوشه‌ای از کار تبلیغ دین اسلام در سطح جهان بر عهده سازمان تبلیغات است» و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تربیت مبلغان کیفی بیشتری باشیم!
دژکام نگفته کدام روحانی یا طلبه در کشورهای آمریکا جنوبی کشته شدند.
جمهوری اسلامی هزینه‌های کلانی را برای صدور اسلام شیعه و انقلاب صرف می‌کند. دفتر نمایندگی‌های ولی‌فقیه در اروپا، دفاتر بین‌المللی سازمان تبلیغات اسلامی، شعب مختلف حوزه‎‌های علمیه و بنیادهای اسلامی مثل «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» کارشان «مسلمان‌سازی» است اما همزمان با همراهی گروه‌های اسلامی افراطی مثل حزب‌الله شبکه‌ای گسترده برای تقویت تروریسم و پولشویی هستند.
شمار زیادی از طلاب و مبلغانی که در مدارس دینی وابسته به جمهوری اسلامی پرورش یافتند در عمل سلول‌های خرابکاری برای پیشبرد سیاست‌های مخرّب جمهوری اسلامی هستند. همچنان که دولت آلمان مجبور شد حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهد و کلیه فعالیت‌های این تشکیلات در خاک آلمان را ممنوع اعلام کند.

براساس اعلام دستگاه امنیتی آلمان جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله اصلی‌ترین تهدید برای امنیت داخلی این کشور به شمار می‌روند.
بسیاری از گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در لوای بنیادهای خیریه با ایجاد شرکت‌های صوری به نفع سپاه پاسداران و حزب‌الله اقدام به پولشویی می‌کنند. طلاب و مبلغان درواقع ویترین این موسسات هستند که به ظاهر کارشان خیریه و تبلیغات دینی است. با محدودتر شدن فعالیت‌های سیاسی و مذهبی حکومت ایران در اروپا و آسیا احتمال سرازیر شدن مبلغان به آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی زیاد است.
اردیبهشت سال ۱۳۹۶ خبرگزاری قرآن «ایکنا» گزارش داد «رودریگو جلول» تنها روحانی برزیلی‌تبار در این کشور است.
حجت‌الاسلام‌ رودریگو جلول در مصاحبه با ایکنا از تأسیس «مرکز اسلامی فاطمة الزهرا» در شهر سائوپائولو خبر داده بود. کار این مرکز معرفی و تبلیغ اسلام و مذهب شیعه به زبان پرتغالی است.
در سالهای اخیر جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرد تا در ونزوئلا بازوهای مذهبی و شبه نظامی خود را تقویت کند.

https://mohabatnews.com