منابع مطلع با تایید بازداشت شماری از نوکیشان مسیحی در استان اصفهان به «محبت نیوز» گفتند خانواده‌ی این افراد برای مصاحبه نکردن با رسانه‌‌ها تحت فشار قرار گرفتند.

«محبت نیوز»- گزارش‌‌ها از ایران حاکیست شماری از نوکیشان مسیحی در روزهای اخیر در چند استان بازداشت شدند.


خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران ادعا کرده این افراد به «سرویس‌های رژیم صهیونیستی» متصل بودند!
این خبرگزاری روز شنبه چهارم بهمن‌ماه بدون اشاره به نام بازداشتی‌‌ها و محل این بازداشت‌‌ها نوشت «فعالیت یک شبکه صهیونیستی در چندین استان به صورت همزمان شناسایی و در یک اقدام مشترک عوامل این شبکه دستگیر شدند.»
در این گزارش آمده بازداشتی‌ها متهم به «ایجاد انحرافات اخلاقی» و همچنین «ترویج تغییر دین» در ایران بودند.
خبرگزاری فارس که سابقه طولانی در پرونده‌‌سازی علیه فعالان سیاسی و مذهبی دارد نوشته «شبکه‌های وابسته به جریان مسیحیت طی دو سال اخیر تلاش های گسترده‌ای برای انجام اقدامات امنیتی در کشور داشته‌اند.»

منابع مطلع با تایید بازداشت شماری از نوکیشان مسیحی از جمله در استان اصفهان به «محبت نیوز» گفتند خانواده‌ی این افراد برای مصاحبه نکردن با رسانه‌‌ها تحت فشار قرار گرفتند.
شماری از ناظران به راه افتادن موج تازه بازداشت‌‌ نوکیشان مسیحی را سیاسی می‌‌دانند. جمهوری اسلامی از گروگانگیری شهروندان خارجی و دوتابعیتی و بازداشت و زیر فشار گذاشتن دگراندیشان سیاسی و عقیدتی به عنوان ابزاری برای باجگیری از غربی‌‌ها استفاده می‌‌کند و در میز مذاکره بر سر آزاد کردن آنها یا کاستن از فشارهای بین‌‌المللی با طرف‌‌های مذاکره چانه‌زنی و امتیازگیری می‌‌کند.
موج تازه بازداشت‌‌ها درحالیست که ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن به شدت سلامت زندانیان را تهدید می‌‌کند و از آنجا که امکانات بهداشتی و درمانی اغلب بازداشتگاه‌‌ها در ایران ضعیف است احتمال ابتلای بازداشتی‌‌ها به این ویروس مرگبار بالاست.
از موارد نقض حقوق بشر در ایران بی‌خبر گذاشتن خانواده بازداشتی‌‌ها و هراساندن آنها از خبررسانی در مورد فرد بازداشت شده است.
منابع مطلع می‌‌گویند در جریان بازداشت‌های اخیر منزل متهمین تفتیش و تعداد محدودی کتاب مقدس نیز ضبط شده است.
براساس ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

به تازگی سازمان مسیحی «درهای باز» گزارشی در مورد جفا بر مسیحیان در ۵۰ کشور جهان منتشر کرده‌است که طبق این گزارش، جمهوری اسلامی ایران، هشتمین کشور «مسیحیت ستیز» در جهان معرفی شده است.