۱۳۹۹ بهمن ۵, یکشنبه

تخریب مسجد در حال ساخت اهل سنت در ایرانشهر

 

مسجد در حال ساخت اهل سنت در ایرانشهر «با فشار نماینده رهبر و وزارت اطلاعات» تخریب شد

تصویری از محل ساخت مسجد جامع در ایرانشهر

فعالان بلوچ می‌گویند نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان با همکاری وزارت اطلاعات، در راستای «تحت فشار قرار دادن اهل سنت» ساخت یک مسجد در حال ساخت در شهر ایرانشهر را متوقف کرده‌اند.


به نوشته کمپین فعالان بلوچ، تخریب این مصلا در حالی صورت گرفته است که همه مجوزهای لازم از سوی دادستانی، شورای تامین و شهرداری برای ساخت مسجد جامع اهل سنت اخذ شده بود.

پیش از این، نوراحمد درخوش، شهردار ایرانشهر مدعی شده بود که علت تخریب این مکان، «عدم استعلام و دریافت تاییدیه از اداره حج و اوقاف» بوده است.

بر اساس گزارش کمپین فعالان بلوچ، روز ۲۵ دی ماه، شهردار ایرانشهر در تماس با مولانا طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، خواستار پر کردن فنداسیون مسجد جامع و تخریب آن شده بود ولی پس از خودداری از انجام این کار، ماموران شهرداری اقدام به تخریب این مصلا کرده‌اند.

این کمپین می‌گوید پیش از این نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان با همکاری وزارت اطلاعات، ساخت مساجد « مولانا ابراهیم دامنی» و «منبع العلوم کوه ون» را متوقف کرده است و توقف ساخت مسجد جامع، سومین اقدام این نهاد برای فشار بر اهل سنت این منطقه محسوب می‌شود.

اقلیت‌های مذهبی در چهار دهه گذشته همواره از سوی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داشته‌اند.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، ۱۶ دی‌ماه امسال، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از برخوردهای تبعیض‌آمیز حکومت با اهل سنت انتقاد کرده بود.

آقای عبدالحمید در بخشی از این نامه خطاب به علی خامنه‌ای نوشته بود: «پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اهل ‌سنت ایران همچنان در باب حقوق شهروندی با مشکلات و دغدغه‌های فراوانی مواجه‌اند، به ‌نحوی که احساس می‌کنند در ایران اسلامی شهروند درجه چندم به‌حساب می‌آیند.»

هیچ نظری موجود نیست: