یک سال پس از شیوع کرونا همچنان در ایران چالش بین متخصصان و پزشکان با روحانیون ادامه دارد.

«محبت نیوز»- به دنبال ادامه اعتراض شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رسانه‌های اصولگرا و نزدیک سپاه به اظهارات علیرضا رئیسی‌ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، درباره رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی قم او از علما و امامان جمعه و مردم این شهر عذرخواهی کرد.


خبرگزاری «مهر» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی روز چهارشنبه اول بهمن‌ ماه نوشت رئیسی با انتشار پیامی صوتی و عذرخواهی اشاره کرد درباره اظهاراتش در زمینه برگزاری عزاداری «حدیث غربت» و مردم قم «سوء تفاهم» شده است.
او گفت «در این زمینه اگر از صحبت‌های من سوء برداشتی شده، قصد ما فقط کنترل بیماری و رعایت پروتکل‌ها بوده و قصد دیگری وجود نداشته است.»
پیش از این خبرگزاری «تسنیم» در گزارشی این مقام ستاد ملی کرونا را به خاطر سخنانش درباره مراسم مذهبی به «عقده‌گشایی علیه قم» متهم کرد.‌
همچنین «قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی» با نوشتن نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار برکناری و محاکمه علیرضا رئیسی شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه این ستاد ضمن نشان دادن تصاویری از شلوغی در فضای باز یک هیات عزاداری در قم خطاب به حسن روحانی، رییس‌جمهور، گفته بود: «در نماز جمعه‌ ای که برگزار کردند، هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نشده است.»
رئیسی همچنین گفته بود «کسانی که با بی‌مبالاتی این برنامه‌ریزی‌ها را می‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم ما در پیک بعدی هستند و باید مجازات شوند. این ثواب کردن نیست، این‌ها دارند آدم می‌کشند.»
در ایران اقدامات حکومت برای مقابله با کرونا متناقض است. تناقضی که مبنای ایدئولوژیک دارد. به عنوان مثال برگزاری مراسم سوگواری امامان شیعه و هیات‌های سینه زنی فعال‌اند و حرم‌ها و اماکن مقدس باز است اما سینماها تعطیل است!
با شیوع کرونا روحانیون متعصب برای مقابله با کرونا بر اساس «طب اسلامی» به مردم «مصرف روغن بنفشه در مقعد» و «ادرار شتر» و «عنبرنسا» (مدفوع الاغ) و «ختم دعای هفتم صحیفه ی سجادیّه» را تجویز کردند.