۱۴۰۲ آذر ۲۴, جمعه

پیرانشهر؛ چهار ماموستای آیینی به یازده سال زندان محکوم شدند

 

چهار ماموستای آیینی اهل پیرانشهر به نام‌های شریف محمودپور، سیدسلیمان احمدی، سیدجمال‌الدین واژی و یونس نوخواه توسط دادگاه ویژه روحانیت در مجموع به ١١ سال حبس محکوم شدند. این چهار ماموستای آیینی سال گذشته در ارتباط با جنبش ژن، ژیان، ئازادی بازداشت شدند.


بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ماموستا شریف محمودپور و ماموستا سیدجمال‌الدین واژی، امامان جمعه روستای "پسوی" پیرانشهر هریک به دو سال حبس، ماموستا سیدسلیمان احمدی، مدرس مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی پیرانشهر به چهار سال حبس و ماموستا یونس نوخواه که وی نیز از مدرسین مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی است، به سه سال زندان محکوم شدند. 

این ماموستایان با اتهامات "امضای بیانیه ماموستایان کُردستان در حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی و شرکت در اعتراضات"، "اقدام علیه امنیت ملی" و "تشویش اذهان عمومی" توسط دادگاه ویژه روحانیت جمهوری اسلامی ایران در ارومیه به حبس محکوم شده‌اند.

ماموستا سیدسلیمان احمدی و ماموستا یونس نوخواه، روز سه‌شنبه ٤ بهمن‌ ماه ١٤٠١، بازداشت و اواخر همان ماه با قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

همچنین، ماموستا سیدجمال‌الدین واژی و ماموستا شریف محمودپور، شامگاه دوشنبه ٣ بهمن‌ ماه ١٤٠١ بازداشت و به ترتیب در روزهای روز ١٩ و ٢٣ بهمن ماه سال گذشته با وثیقه ۵٠٠ میلیونی و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست: