۱۴۰۲ دی ۱۰, یکشنبه

دزفول؛ اسماعیل نریمان پور، نوکیش مسیحی بازداشت شد

 

روز یکشنبه سوم دی ماه، اسماعیل نریمان‌ پور، نوکیش مسیحی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دزفول بازداشت شد. ماموران ضمن تفتیش منزل آقای نریمان پور، شماری از وسایل شخصی وی را نیز ضبط کردند.


آقای نریمان پور در آستانه فرا رسیدن جشن کریسمس توسط نیروهای اداره اطلاعات دزفول در منزل شخصی خود بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و شماری از وسایل وی از جمله لپ تاپ و تلفن همراه را ضبط کردند.

خانواده نریمان‌ پور برای پیگیری وضعیت فرزندشان به اداره اطلاعات شهرستان دزفول مراجعه کردند اما پاسخ روشنی در خصوص وضعیت این نوکیش مسیحی به آنها ارائه نشد. نهایتا روز دوشنبه چهارم دی‌ ماه آقای نریمان پور در تماسی تلفنی با خانواده‌ اش، بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار داشته که به اهواز منتقل شده است.

از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

اسماعیل نریمان‌ پور، نوکیش مسیحی عضو «کلیسای پیام رهایی» پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت را دارد.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌ های امنیتی مسئله‌ ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست: