۱۴۰۲ دی ۲۳, شنبه

بیش از ۳۰ میلیون بازدید از ترانه جدید شروین در اینستاگرام در یک شبانه‌روز

 

ترانه جدید شروین حاجی‌پور با عنوان «آشغال» پس از گذشت ۲۴ ساعت از انتشار آن در اینستاگرام، فقط در صفحه خود او بیش از ۳۰ میلیون بار دیده شده است.


سال گذشته نیز ویدئوی ترانه «برای...» ساخته شروین حاجی‌پور در کمتر از دو روز، فقط در صفحه خود او در اینستاگرام بیش از ۳۴ میلیون بار دیده شد.

این ترانه در ادامه به ترانه اصلی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» تبدیل شد و جایزه گرمی را برای این خواننده به همراه داشت.

حاجی‌پور روز جمعه، ۲۲ دی‌ماه، با انتشار موزیک ویدئوی جدید خود در اینستاگرام نوشت: «نمی‌دانم این چندمین باریست که برای «برای» احضار می‌شوم، نمی‌دانم این ترس و بلاتکلیفی تا کی ادامه دارد.»

شروین‌ حاجی‌پور سال گذشته پس از انتشار این آهنگ، بازداشت شد و پس از مدتی در روز ۱۲ مهرماه همان سال به قید وثیقه آزاد شد.

به گفته مجید کاوه، وکیل شروین حاجی‌پور، این خواننده در شعبه ۱۱ بازپرسى دادسراى سارى به «فعاليت تبليغی عليه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌آميز» متهم و دستور منع خروج او از كشور به مدت شش ماه صادر شد.

انتشار ترانه جدید شروین، بازتاب گسترده‌ای در میان فعالان ایرانی نیز داشته است.

گوهر عشقی، فعال سیاسی و مادر ستار بهشتی، روز شنبه در توئیتی نوشت: «پسرم شروین، تو به حق پسر ایرانی ! این وطن برای شماست، ایران برای فرزندان ایران هست، شما باید باشید، آنهایی که باید بروند این جلادان و ستمگران هستند که باید دست از سر کشورمون بردارند.»


هیچ نظری موجود نیست: