آنچه احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نفوذ جن‌گیرها در تصمیمات مرموزانه برای «ناکارآمدسازی» حکومت می‌‌گوید آدرس غلط برای لاپوشانی بلاهت‌های خامنه‌ای است که مسئول همه امور است.


«محبت نیوز»- کمتر حکومتی را در دنیا می‌توان سراغ داشت که برای امور مملکتی متوسل به جادو و جمبل شود یا جن‌گیران و دعانویسان در سیاست‌‌ها تاثیرگذار باشند اما در ایران وضعیت متفاوت است درست همانطور که در بعضی قبایل بدوی و خلافت‌‌های محلی که به خرافات و نیروهای فرازمینی تکیه داشتند.
استخدام جن‌گیر و دعانویس رویه‌‌ای بود که از دولت محمود احمدی‌‌نژاد مد شد. همانها که دولتشان را «بهاری» و «امام زمانی» می‌‌دیدند جن‌گیر هم داشتند که مشهورترین آنها «جمشید بسم‌‌الله» بود که به جرم دلالی و اخلال در بازار ارز بازداشت شد. او و برادرانش به «جن فروشی» شهرت داشتند و بعضی کسبه برای گشایش اقتصادشان مشتری آنها بودند!
یکی دیگر از این رمال‌‌ها «عباس غفاری» مشهور به «عباس جن‌گیر» بود که با بعضی از روحانیون حکومتی و اعضای مجلس خبرگان نیز رابطه داشت و به «جن گیر» احمدی‌نژاد می‌شناختنش.
هرچند با کنار رفتن احمدی‌نژاد و تیمش از قدرت تاحدودی بساط این خرافات به حاشیه رفت اما آنچه باید در موردش یقین داشت اعتقاد مقامات عالی نظام جمهوری اسلامی به «جن» است که در صدر آنها علی خامنه‌ای قرار دارد و رگه‌‌های آن را حتا در نهادهای حکومتی و حتا امنیتی‌ترین واحدهای نظام مثل اطلاعات سپاه نیز می‌شود پیدا کرد.

در تازه‌ترین اظهار نظر در مورد میزان تاثیرپذیری مقامات جمهوری اسلامی از خرافات، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نفوذ جن گیرها در تصمیم‌گیری‌های مسئولان، در یادداشتی گفت: «متأسفانه جن‌گیرها و کهانت ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان نقش داشته‌اند.»

به بیان دیگر آنچه احمد توکلی در مورد نفوذ جن‌گیرها در تصمیمات مرموزانه برای «ناکارآمدسازی» حکومت می‌‌گوید آدرس غلط برای لاپوشانی بلاهت‌های خامنه‌ای است که مسئول همه امور است.
خامنه‌ای سوم فروردین ۹۹ در سخنرانی به اصطلاح نوروزی خود حتا به اجّنه و «دشمنان جنّی و انسی» ایران نیز اشاره کرده و گفته است: نباید هم تعجب کنیم از دشمنی‌ها؛ خب ما دشمن زیاد داریم. عرض کردم در قرآن خدای متعال می‌فرماید که «وَ کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ….؛ هم دشمنان جنّی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها بهم کمک هم می‌‌کنند؛ سیستم‌های اطلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می‌‌کنند.» اندکی پس از او حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی امام‌جمعه شهرک پردیسان قم گفت «ویروس کرونا ممکن است از طرف جن، خفاش و یا جنگ بیولوژیک ایجاد شده باشد و امروز به یک بلای عالم‌گیر تبدیل‌شده و در این شرایط توسل به امام زمان بسیار راهگشاست.»

وقتی در راس نظام رهبری حکومت کند که «جن»ها در جهان‌بینی او نقش بازی می‌‌کنند چندان جای تعجب ندارد که دیگر زمامداران و منصوبان او نیز مثل خودش فکر کنند. در چنین دستگاهی که شور بر شعور حکم می‌کند وضعیت مردم بهتر از آنچه در ایران با آن روبرو هستند نخواهد شد.