۱۴۰۲ آذر ۲, پنجشنبه

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان وکیل آباد مشهد

 

سحرگاه امروز پنجشنبه دوم آذرماه، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان وکیل آباد مشهد به اجرا در آمد.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲، دو زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند.

هویت آنها، رسول گرگیج، ۳۴ ساله، فرزند کجیر، متاهل، پدر سه فرزند، اهل زاهدان، ساکن مشهد و شاه مراد داوودی، حدودا ۴۴ ساله، اهل زاهدان و ساکن مشهد، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این دو زندانی در سال ۱۴۰۰، از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در مشهد بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بودند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست: